کسب و کار های امروزی با رشد روزبه روز اینترنت و ضریب نفوذ بالای پلتفرم های گوناگون همچون موبایل و لپ تاپ ها در زندگی مردم و مشتریانشان، واقعا چاره ای جز تبلیغات در دنیای مجازی ندارند. اما با توجه به دنیای گسترده و بسیار بزرگ اینترنت، بدون یک نقشه راه برای تبلیغات، کارهای تبلیغاتی کسب و کارها تلاش برای ایجاد یک کوه در دریا است.
راه چاره برای فرار از بی برنامگی در تبلیغات مجازی،استفاده از یک برنامه دیجیتال مارکتینگ منسجم است. اما قبل از اینکه با خدمات دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار ها آشنا شوید، بد نیست با این واژه به ظاهر جذاب بیشتر آشنا شوید.
دیجیتال مارکتینگ یک ارتباط زنده بین مشتریان و کسب و کار ها است که فعالیت هایش بر بستر اینترنت اجرا می شود. دیجیتال مارکتینگ از جهات مختلفی از تبلیغات سنتی جلوتر است. در این نوع تبلیغات به خوبی می توان اثر بخشی تبلیغات را رصد کرد و از رشد و افزایش مخاطبان و واکنش هایشان نسبت به کسب و کار آگاه شد.
استفاده از دیجیتال مارکتینگ تاثیر به سزایی روی کسب و کارها می گذارد که کافیست چند مورد را مرور کنیم:

ایجاد محیط تعاملی با مشتری

اصلی ترین وجه تمایز دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات سنتی، برقراری ارتباطی دوطرفه و تعاملی بین کسب و کار و مخاطبش است.
بخش عمده ای از دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای آن، دقیقا با هدف تبدیل مخاطب از یک شنونده صرف، به مخاطبی صاحب نظر و واکنش گرا تولید شده اند و به فعالیت می پردازند. به یاد داشته باشید که لایک زدن بسیار راحت تر از تماس گرفتن با یک کسب و کار برای اعلام رضایت از تبلیغ کسب و کارتان است.

هزینه پایین

نمی توان بر سود آوری تبلیغات، به صورت کاملا تضمینی، حساب ویژه ای باز کرد. در تبلیغات سنتی بسیار دیده شده است که نسبت هزینه های تبلیغات به درآمد های جذب شده اندک است. علاوه بر پایین بودن هزینه ها در دیجیتال مارکتینگ ، سود آوری بیشترش برای کسب و کارها نکته ی مثبت استفاده از این تکنولوژی است. همین پایین آمدن هزینه ها در بخش بازاریابی و تبلیغات، توسعه درونی و بیرونی یک کسب و کار را در پی خواهد داشت. بودجه ای که به راحتی برای پیشرفت سایر قسمت های یک کسب و کار خرج می شود، روند توسعه را بهبود خواهد بخشید.

امکان ایجاد تبلیغات گسترده در سریعترین زمان ممکن

باید واقعیت را پذیرفت که مردم دیگر به جای آنکه دیوار های زشت و ناموزن شهر یا کانال های رنگ و رو رفته صدا و سیما را ببینند سرگرم شبکه های اجتماعی، استفاده از موبایل و سایت ها هستند. این واقعیت نیاز به هیچ آماری ندارد و تنها باید به اطرافیان خود نگاه کنیم. با دیجیتال مارکتینگ کسب و کار ها فرصت این را پیدا می کنند که یک بار دستان مشتریان بی شماری را از نزدیک احساس کنند. این میزان و تعداد افرادی که امکان دارد با کسب و کار شما به وسیله دیجیتال مارکتینگ ارتباط پیدا کنند نسبت به تبلیغات سنتی چندین برابر است.

دیجیتال مارکتینگ یک تجربه ماندگار برای کسب و کار ها 

تبلیغات سنتی عمر محدودی دارند، یک آگهی تلویزیونی نمی تواند پشت سر هم تکرار شود. تبلیغات محیطی بسیار ناپایدار است اما در دیجیتال مارکتینگ کسب و کارها هر ابزاری برای تبلیغات استفاده کنند راه دائمی برای ارتباط با مشتری به وجود آورده می شود و هیچ محتوایی از بین نمی رود. اگر کانال تلگرام و یا اکانتی در شبکه های اجتماعی بسازید این اکانت با کسب و کار شما باقی می ماند.