دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

حوزه دیجیتال مارکتینگ همچون قاره تازه کشف شده ای می ماند که هر لحظه قسمتی از پتانسیل ها و کارآمدی های این حوزه مشخص می شود. این حوزه که کمک شایان و قابل توجهی به امر تبلیغات نموده، امروزه پیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

دیجیتال مارکتینگ

یکی از قسمت های بزرگ حوزه دیجیتال مارکتینگ SOCIAL MARKETING و یا بازاریابی شبکه های اجتماعی است.. دلیل تمرکز بر این حوزه را می توان به دلایل استفاده بالا مردم از وسایل دیجیتال برای دریافت و ارسال پیام ها دانست. در ایران این شبکه ها نیز همانند تمامی دنیا مورد توجه قرار گرفته اند اما متاسفانه آنطور که باید و شاید از پتانسیل این شبکه ها برای امور تبلیغات استفاده نشده است. برای اینکه به واکاوی نقصان موجود در استفاده از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات بپردازیم بد نیست ابتدا اهمیت این شبکه ها را یادآور شویم. برای تاکید بر اهمیت نیز به آمار مرکز سنجش آمار کشور ارجاع می دهیم که می گوید: مردم روزانه مابین دو الی سه ساعت از گوشی های همراه خود استفاده می کنند. اگر این میزان زمان را در کنار زمان استفاده از کامپیوتر های خانگی و لپ تاپ شخصی بگذاریم به عددی بالاتر از سه ساعت و نیم خواهیم رسید. یعنی سه ساعت و نیم فرد به یک صفحه کمتر از پنجاه در پنجاه چشم دوخته است.فرصتی بی نظیر است تا کسب و کار خود را نشان او دهیم. اما چگونه؟ شاید قبل از اینکه به سوال پاسخ بدهیم باید تکلیف بعضی چیز ها را مشخص کرد.
اول: شبکه های اجتماعی جزیره نیستند.
کم شده است فردی بخواهد در مورد شبکه اجتماعی حرف بزند ولی از یک شبکه تنها نام ببرد. شبکه های اجتماعی برای هر کسب و کاری باید به صورت پیوسته و متصل بهم مورد استفاده قرار بگیرند، این پیوستگی تنها نباید در گذاشتن و تبادل لینک مابین شبکه های اجتماعی تان نمود پیدا کند. باید سعی شود با توجه به قابلیت های هر شبکه همه شبکه ها در خدمت یک کل واحد باشند. به گونه ای که فرد رغبت پیدا کند سایر شبکه های شما را نیز دنبال کند.
دوم: دلبخواهی نیستند.
روزی در جمعی فردی که کسب و کارش مربوط به صنایع دستی بود ادعا کرد برای صنایع دستی تنها اینستاگرام موردی مناسب است و مابقی شبکه ها برای چنین کسب و کاری مناسب نیست. نمی خواهیم در اینجا از نواقص اینستاگرام برای تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ سخن به میان آوریم، اما باید ذکر یک نکته به چنین افرادی بد نیست. در اینستاگرام نامها بسیار نزدیک به هم هستند و قابلیت جستجو بسیار پایین است، چطور می خواهید همواره در دسترس مشتریانتان باشید؟ قطعا خیلی از این کسب و کار ها به چنین مسائلی فکر نمی کنند. می توان با داشتن سایر شبکه های اجتماعی شانس سر زدن دوباره مشتری به مجموعه کسب و کار را بیشتر کرد.
حرفه ای ها همه جا هستند!
کسب و کار های حرفه ای هیچ مسئله ای را ناقص انجام نمی دهند. کسب و کار هایی که به دنبال یک دیجیتال مارکتینگ قوی هستند مثل همه حرفه ای ها کار را کامل و بدون نقص انجام می دهند، آنها سعی می کنند برای هر مکانی که در آن حضور داشته باشند تمام و بدون نقص باشند. متاسفانه در ایران بر خورد حرفه ای با شبکه های اجتماعی نمی شود و بعضی از شبکه ها به حال خود رها می شوند و یا مطالب آنها از سایر شبکه های مجموعه کپی پیست شده است. دقت داشته باشید همانطور که در مقدمه آمد افراد امروزه در حدود چهار ساعت از وقت خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند، پس بهتر آن است که در چشم مشتریان بالقوه خود تکراری و ملالت آور به نظر نرسید.
عدم تمرکز و غیریکپارچه بودن ، بروز رفتار های دلبخواهی در مدیریت شبکه های اجتماعی و همچنین عدم برخورد حرفه ای و نداشتن استراتژی مناسب سبب شده است شبکه های اجتماعی در ایران به عنوان یک بازوی قوی در دیجیتال مارکتینگ مطرح نباشند. برای مطرح شدن شاید تصمیمی محکم و نه دلبخواهی و غیر حرفه ای لازم باشد.

ارتباط با ما

گسترش زیبایی تاثیرگذاری سرعت خلاقیت

ارتباط با ما

مشاوره

14 + 10 =