تبلیغات وسیله ای برای شناسایی بیشتر شرکت و محصولات و کالاهای شما است. آن چیزی که تبلیغات آنلاین را تا حد زیادی موثر می‌سازد فناوری‌ای است که میلیون ها نفر از مردم سراسر جهان هر روز از آن استفاده می کنند. اینترنت همه ما را به شیوه های مختلف به‌هم متصل می کند؛ اجازه می دهد تا ما به‌راحتی و مؤثر با مردم سراسر جهان ارتباط برقرار کنیم. یکی از ابتدایی‌ترین اشکال تبلیغات آنلاین که ما هرروز با آن روبرو می‌شویم، تبلیغات بنری آنلاین  است. آنها بسیار شبیه شکل سنتی تبلیغات هستند، زیرا افراد از آنچه که می‌خواهند فروخته شود و چرایی خرید آن آگاه می‌شوند. نکات زیر برای بهبود اثربخشی تبلیغات بنری آنلاین که مایل به ایجاد آن هستید؛ بیان شده‌اند.

۱-مبالغه نکنید.

پیام خود را خیلی ساده و کوتاه درباره محصول یا خدماتی که می‌خواهید ارائه دهید، بیان کنید. از راه حل‌هایی که مشتریان بالقوه شما ممکن است در مواجهه با محصولات و کالاهای‌تان با آن روبرو شوند؛ آگاهی پیدا کنید. اگر پیام خود را به‌صورت واضح و روشن بیان نکنید، مردم از دیدن و شنیدن مزایای کالا یا محصولاتی که می‌خواهید در تبلیغات بنری آنلاین خود منتشر کنید؛ منصرف می‌شوند.

۲-مخاطب هدف خود را نشانه بگیرید.

به جای تمرکز بر هزاران مخاطبی که شاید هیچکدام مشتری شما نشوند؛ بر روی یک مخاطب هدف که مشتری بالقوه شما می‌باشد؛ تمرکز کنید. در تبلیغات بنری آنلاین خود دکمه‌ی اقدام برای عمل قرار دهید. مانند: "اینجا را کلیک کنید"، "همین الان رایگان ثبت نام کنید" و "بیشتر بدانید".

۳-تبلیغات بنری مقرون به صرفه انجام دهید.

شاید بخواهید تبلیغاتی بسیار با کیفیت منتشر کنید؛ اما این کارها هزینه‌های هنگفتی را برای شما درپی خواهد داشت. بهتر است یا خودتان آن‌ها را انجام دهید یا آن‌را بسپارید به افرادی که مهارتی در طراحی سایت ندارند تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. تبلیغات بنری آنلاین که کلیک نمی‌خورند آن‌هایی هستند که به‌سختی بارگذاری می‌شوند، بسیار دشوار خوانده می‌شوند، دارای رنگ‌های زیادی هستند، از نظر طراحی و کلمات به‌هم ریخته هستند و یا به‌نظر توسط شخص یا شرکتی آماتور ساخته شده‌اند.

۴-صفحه اصلی سایت خود را قوی طراحی کنید.

این صفحه‌ای است که مردم هنگام کلیک بر روی تبلیغات بنری آنلاین شما به‌آن هدایت می‌شوند. بنابراین، پس از ساخت تبلیغات بنری آنلاین، این فرآیند پایان نمی‌یابد. اگر بینندگان شما پس از کلیک برروی تبلیغات بنری آنلاین، به صفحه اصلی سایتی با ساختاری ضعیف هدایت شوند، احتمالا بلافاصله آن را ترک خواهند کرد. شما باید صفحه‌اول سایت خود را خیلی با‌کیفیت، جذاب و با رابط کاربری خوب و راحت طراحی کنید.

۵-تیترهای جذابی انتخاب کنید.

تیترهای تبلیغات نخستین چیزی است که به چشم مخاطب می‌آید؛ اگر مخاطبان شما چیزهای خسته کننده را بخوانند، فکر می‌کنند که سایت شما هم مانند تبلیغات بنری آنلاین دارای محتوایی خسته کننده و کسل کننده باشد. تیتر تبلیغات بنری نباید بیش از ۵۵ کاراکتر باشد. منبع: socialglims.com