اگر می خواهید در تاریکی شب هم پول در بیاورید، راههای زیادی وجود ندارد یا باید یک برند باشید یا جایی را داشته باشید که برای شما دیجیتال مارکتینگ انجام بدهد. برند مقصد است و دیجیتال مارکیتنگ هواپیمایی است که به سمت مقصد می رود.

در واقع دیجیتال مارکتینگ تفاوت های امروزی در دنیای تبلیغات و برند سازی است. بعضی از برندها در دام سوپرمارکت ها می افتند و بعضی ها به ذهن همه افراد وارد می شوند و بر ذهنیت افراد تاثیر می گذارند. این تاثیر آنقدر می تواند بیشتر بشود که بازار در قبضه یک برند قرار بگیرد. هزاران برند گوشی همراه اما چند نام بیشتر در دنیای موبایل مطرح نیست.

در فرهنگ ایرانی کلمه “برند” مترادف “نام نیک” است، نام نیکی که به واسطه فعالیت های تجاری به دست می آید. این نام نیک از طریق دیجیتال مارکتینگ سریعتر به دست می آید. سوال اینجاست دیجیتال مارکتینگ چه کارهایی برای برند شما می کند؟

در این مقاله پنج دلیل برای استفاده از دیجیتال مارکتنیگ برای توسعه برند را با یکدیگر مرور می کنیم.

تولد مجازی

امروزه بیشتر از آنکه نگاه مردم به دیوار های شهر و کانال های رنگ و رو رفته ی صدا و سیما باشد به سمت گوشی های همراه و وبسایت ها است، دنیای اینترنتی به وجود آمده محل تولد بسیاری از سلبریتی ها و شرکت ها بوده است در این فضا به راحتی می توانید برند خود را به دنیا بیاورید آن را توسعه بدهید و فراگیر بکنید، تولدی که مرگ نخواهد داشت! دیجیتال مارکتینگ، فرصتی برابر برای همه ی کسب و کارهای بزرگ و کوچک است. در واقع به کار بردن دیجیتال مارکتینگ در برند سازی می تواند تولدی دوباره برای برند شما باشد.

پایدار بودن

همه فعالیت های تجاری پایدار به خاطر نام برند انجام می شوند. یکی از مولفه های بسیار خوب دیجیتال مارکتینگ پایدار بودن آن است که می تواند با فعالیت های تجاری شما ممزوج بشود. در برند سازی مهمترین مقوله برداشتن گام های پایدار و دائمی است. این پایدار بودن را می توان در دیجیتال مارکتینگ نیز دید.  پایدار بودن دیجیتال مارکتینگ بدین خاطر است که بعد از سامان دادن و برپایی رسانه خودتان توسط ترفند ها و روش های نهفته در دیجیتال مارکتینگ، هزینه های شما به نسبت توسعه ای که خواهید داشت بسیار پایین است. همین پایین بودن هزینه ها متضمن این خواهد بود که بتوانید سایر ابعاد برند خود را چون وفاداری به مشتری، بالا بردن کیفیت محصول و … را پی بگیرید.

همه گیر بودن

در پروسه ساختن برند مهمترین بخش را باید “اشاعه برند” دانست. در دنیایی که همه برند ها در حال رقابت هستند ایجاد تمایز برای برند و همه گیرکردن آن پروسه بسیار سختی است. دیجیتال مارکتینگ، یعنی استفاده کسب و کارها از فرصت بینهایت اینترنت که نسبت به دنیای واقعی ساز و کاری بسیار متفاوت دارد. وسعت دیجیتال مارکتینگ بخاطر مواجه بودنش با طیف وسیعی از مخاطبان است که می تواند با روش های و ابزار های مختلفی که دارد به راحتی آنها را تحت تاثیر قرار بدهد و آنها را به استفاده از محصولات برندتان ترغیب کند. به یاد داشته باشید که یک برند خوب برندی است که همه آن را بشناسند و نسبت به آن جاذبه داشته باشند.

ابزار های بیشتر برای توسعه برند

در مراحل برند سازی خلاقیت عنصر بسیار مهمی است. در دنیای واقعی خلاقیت به بن بست خورده است در مقابل دیجیتال مارکتینگ دیوار ندارد و حجمی را نمی توان برای آن متصور بود پس اشباع نمی شود برای همین برند ها می توانند برای توسعه خود به آن مطمئن باشند، شبکه های اجتماعی، وب سایت ها، ایمیل ها و هرچیزی که در اینترنت وجود دارد می تواند به عنوان ابزاری برای توسعه برند مورد استفاده قرار بگیرد.

پایان نخواهید داشت

برند سازی یک فعالیت مقطعی نیست و باید همواره مراقب نام و برند خود باشید و در مسیر ساختن برند خود گام بردارید. دیجیتال مارکتینگ بر خلاف سایر فعالیت های تبلیغات سنتی پایانی برای خود متصور نیست مخصوصا آنکه شما اگر توانسته باشید با یک رویکرد حرفه ای رسانه های مجازی خود را ساخته باشید با خیال راحت می توانید شاهد رشد برند خود باشید و از دستاورد های آن منتفع شوید. انتفاعی که می توانید بدون صرف هزینه ای ادامه دار باشد.

برای آنکه به سمت برند سازی به پیش بروید شکی در استفاده از دیجیتال مارکتینگ نیست ولی به یاد داشته باشید دیجیتال مارکتینگ عرصه حرفه ای ها است.